En Annan Dimension

Alla inlägg under december 2011

Av Anna - 31 december 2011 16:45

"You've got so much to say,

say what you mean,

mean what you're thinking,

and think anything!


You've got to live for todays, then let it go."

 - Cat Stevens


"Time may change me, but I can't trace time" - David Bowie


"Det är inte våra egenskaper som bestämmer vilka vi är, det är valen vi gör." - Albus Dumbledore

Av Anna - 11 december 2011 18:07

Vänd dig inte om, det finns ingen väg tillbaka varifrån du kom.

 - Jonas Gardell


Jag hänger upponer, för att vända världen rätt.

- Anna Sjögren

 

Du får inte ge upp utan en kamp, Nej, du kan inte vända så fort vägen blir brandt

 - Kapten Röd

Av Anna - 2 december 2011 21:00

Om allt fick vara,
bara så som det är.
Då var det bara
att vänta och se

"Förevigt är en lång tid,
och tiden har en förmåga att förändra saker."

 - Micke & Molle


Min favoritkasett som liten. När jag fick filmen grät jag mig alltid till sömns när den gamla damen sjöng och lämnade rävungen i skogen, så jag fick aldrig veta hur det egentligen slutade för vännerna. Jag har alltid varit för rädd för att se efter...

     


Lyssnar på "Vinyl 107"

Nu spelas julmusik, trevligt, min favorit är "Band Aid - Do They Know its Christmas"

Nackdelen med radio är ju dock reklamen och att man inte väljer alla låtar själv... men världen är grym som den är, jag ska inte klaga.

Längtar efter att få bli ensam hemma, då skulle jag spela pappas vinylskivor högt och dansa fritt i vardagsrummet till gammal fin musik


    
Foto: Emma Hansson


"Vintern är en grym tid,
och kylan har sitt pris
En morgon när han vaknade,
så satt han fast i is."

- Den fula Ankungen, Mats Olsson Pojkaktig sångbok

 

Foto · Musik

Presentation


Bilder
Citat
Film

Vissa inlägg är skyddade, för att det inte ska bli så "stökigt" på sidan. De inläggen innehåller ofta personligare bilder eller texter. Fråga om lösenord om du vill.

Sök i bloggen

Kategorier

Bloggar jag besöker :

Arkiv

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards