En Annan Dimension

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 29 mars 2011 21:18



"Gör vad du kan, för att hjälpa andra.

Och låt andra göra vad de kan, för att hjälpa Dig."


 - Anna SJögren

Av Anna - 21 mars 2011 18:20


Let it out
You gain nothing when you're holding it back
You gotta fight them hard when they do attack


Nomy – I will die in your place.


  -

Av Anna - 20 mars 2011 15:25


Och ett liv (ca 100 år) är endast en bråkdel av livets existens. Ändå är ett liv så mycket värt. Ditt liv  är den bråkdelen du får här på jorden.


"Din stund i Livet är nu.


Du får göra vad du vill med den,


men jag vill att du tar vara på den, hur som helst."


- Anna Sjögren



Av Anna - 19 mars 2011 18:21

Jag har varit på Gotland. I skolan. Där fick jag se mina klasskamraters egna uppsättning: Käre President som arrangerades i samarbete med Rädda Barnen.


Och jag blev SÅ imponerad. Och framför allt stolt. Men allra främst, RÖRD!


Jag satt helt tagen. Om ni vill veta mer om pjäsen så kan ni läsa artikeln i tidningen, eller lyssna på radio inslaget


Pjäsen är i vilket fall inspirerad utifrån Pinks låt - Dear mr President


Jag hade hört mycket om föreställningen, om att den fått mycket uppskattning och beröm och jätte fin kritik. men jag kunde aldrig föreställa mig nåt så.. gripande. Mina klasskamrater berörde mig verkligen ända in i själen. De var så duktiga, så fokuserade, så närvarande... Jag blev helt .. tagen. Jag grät flera gånger, en stillsam, smärtsaam gråt.

Nästan alla karaktärer hade sin egna lilla "stund" på scenen med en egen monolog, och det fanns vissa scener som berörde mig extra mycket. Speciellt en där Fannie utan en enda replik lyckades förmedla en grymt obehaglig känsla. Det var dämpat ljus och hon var instängd, i sig själv konstaterar jag utifrån speglarna som fanns runt omkring henne och som hindrade henne från att försvinna ut från scenen. Och, jag.. bara... åh, näej, jag är bara väldigt nöjd med att ha fåt se den. Och att andra fått se den. Det var förstås så många fler än bara jag, som uppskattade det på liknande vis. Speciellt dem med egna erfarenheter, alltså invandrare och andra utsatta personer.


Tack RB10TE för en fantastisk upplevelse!

Av Anna - 13 mars 2011 14:10

http://svtplay.se/v/2213914/barn_pa_sjukhus/del_4_av_6?cb,,1,f,-1/pb,a1364150,1,f,-1/pl,v,,2202063/sb,p105862,1,f,-1

Svt:s barndokumentär - barn på sjukhus.


Handlar om Oscar, 11 som lider av Aniridi.

Av Anna - 1 mars 2011 21:00

"Jorden är för vacker för att inte vandras på" - Okänd artist

Presentation


Bilder
Citat
Film

Vissa inlägg är skyddade, för att det inte ska bli så "stökigt" på sidan. De inläggen innehåller ofta personligare bilder eller texter. Fråga om lösenord om du vill.

Sök i bloggen

Kategorier

Bloggar jag besöker :

Arkiv

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards